Eerste week - Reisverslag uit Midsland, Nederland van AkkeSabine - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Midsland, Nederland van AkkeSabine - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Akke en sabine

Blijf op de hoogte en volg AkkeSabine

24 Januari 2016 | Nederland, Midsland

Zaterdag 16 jan. Aangekomen. Lange reis en onweer boven Lusaka. Hallf uur rondgecirkeld en ...gelukkig goed geland! We werden afgehaald door Carla en na cappucino op luchthaven, richting Kasisi gereden. Ommuurd weeshuis met poort en binnen de muren een prachtig gekleurd en beschilderd onderkomen. Een goed gestructureerd gebeuren hier; op gezette tijden, wassen, eten, school, slapen.... Het schijnt regentijd te horen zijn, maar dat was alleen bij aankomst. Nu elke dag warm en heel droog! Af en toe elekriciteit en geen Wifi! De kinderen zijn erg blij en zingen veel. Wij leren ze ook Nederlandse liedjes:" O, wat ben je mooi..." .Onze taken hier zijn: de jongere kinderen van 3 t/m 6 en de wat oudere kinderen van 7 t/m 12 jaar te begeleiden. Spel, zang lezen, rekenen, schrijven... In elke groep zijn "mammies" aanwezig, die zorg dragen voor deze kinderen.
Ons verblijf is prima; twee appartementjes naast elkaar, voorzien van toilet en douche.(nou ja, douche.... Een straal koud water, die heerlijk op je neer valt! Lekker fris na een warme droge dag. Het eten is prima en veel fruit; mango' s, bananen en veel tomaten en komkommers.

• 24 Januari 2016 - 11:11

Karin:

wat kinderen nodig hebben is overal ter wereld hetzelfde! en de kracht van muziek en spel gaat over alle grenzen heen. veel succes en geniet ervan!

• 24 Januari 2016 - 12:34

Annemieke:

Dat klinkt goed. Je vindt het vast geweldig om met deze kinderen te werken. veel sucses en je gaat vast je ook nog veel van het land zelf zien.

• 24 Januari 2016 - 13:30

Titia:

Fijn te horen dat jullie "te plak "zijn.met jullie ervaring met kinderen vast van grote waarde.
    mooi om op deze wijze jullie te kunnen volgen.Succes en liefs

• 24 Januari 2016 - 13:55

Lotte:

Wat goed om te horen! Zet m op samen en heel veel success. Super dat we jullie zo kunnen volgen.
    X Boek, Gijs en Lot

• 24 Januari 2016 - 14:42

Lies En Wim:

Hoi Sabine en Akke.
    Fijn om wat van jullie te horen.
    Het klinkt allemaal heel positief.
    We wensen jullie een heel fijn verblijf toe.

Heel veel groeten,

Lies en Wim.

• 24 Januari 2016 - 17:16

Annemarie (markenbinnen):

Hey Akke en Sabine,
    Leuk om jullie belevenissen zo een beetje mee te kunnen beleven. Blij dat we weten dat jullie goed zijn aangekomen.
    Liefs,
    Aart en Annemarie

• 24 Januari 2016 - 22:51

Wiekie:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, en leuk om jullie belevenissen te volgen Veel plezier! Gr wiekie

• 24 Januari 2016 - 23:05

Saar:

Eerste indruk is goed! Geniet van jullie werk daar en van jullie ervaringen .
    En wij zijn er benieuwd naar, tut Saar

• 24 Januari 2016 - 23:48

Jannie:

Hallo Akke en Sabine,

Mooi dat jullie de (vermoeiende reis) achter de rug hebben,en heelhuids zijn gearriveerd..Het klinkt goed,de structuur enz. Leuke foto ook,Ben nieuwsgierig naar jullie volgene berichten,groetjes,en succes! jannie

• 25 Januari 2016 - 19:28

Baptiste:

Jullie zijn gelukkig goed aangekomen.
    Het geheel ziet er aantrekkelijk uit.
    Ik zou er zó wel heen willen.
    Veel plezier, lange adem en een hartelijke groet: Baptiste

• 26 Januari 2016 - 11:01

Thomas/Sven:

Goed om te horen en fijn om zo op de hoogte te blijven. En al dat fruit klinkt heerlijk en gezond. Succes

• 26 Januari 2016 - 11:34

Iemke Feenstra:

Mooi dat het goed gaat ,had van Jan gehoord dat jullie goed zijn aangekomen,erg warm.

Succes groeten van ons

• 27 Januari 2016 - 16:30

Ria:

Mooie locatie en goede organisatie. Gaan jullie enthousiast aan het werk. Leuke leeftijdsgroep . Veel succes en plezier met alle werkzaamheden. Benieuwd naar volgend verslag.

• 27 Januari 2016 - 21:31

Herma&Truus:

Fijn voor jullie dat je een goede behuizing weet na je dagtaak.

• 28 Januari 2016 - 12:17

Jan&Karin:

Blij te horen dat alles naar wens is.
    Zijn benieuwd naar het vervolg.
    Maak er wat van!!
    Groet uit Tenerife.

• 28 Januari 2016 - 14:20

Gea Doeksen:

Fijn dat alles goed gaat!
    Succes de komende weken. Lieve groeten van ons Wortels

• 28 Januari 2016 - 19:01

Klaas:

Hallo Akke en Sabine,
    Goed wat van jullie te horen. Fijn dat alles naar wens gaat. Heel veel succes en plezier de komende weken.
    Kussen uit Krommenie

• 29 Januari 2016 - 09:12

Annemarie:

Klinkt goed allemaal!
    Heel veel plezier en succes nog daar!!!

Groeten van ons allemaal.

• 02 Februari 2016 - 09:06

TERPSTRA:

hALLO sabine en Akke,fijn af en toe wat van jullie te lezen en dat alles naar wens verloopt.Hier Magdalino haar verjaardag gevierd het was reuze gezellig en bezoek uit Raalte verhoogde de feestdrukte.
    Bij de Sterre der Zee brandt geregeld een dikke kaars dus succes en wij gedenken jullie.Groeten en een dikke tuut
    Aly en Magdalino