Week 4 - Reisverslag uit Kasisi, Zambia van AkkeSabine - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Kasisi, Zambia van AkkeSabine - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Akke

Blijf op de hoogte en volg AkkeSabine

15 Februari 2016 | Zambia, Kasisi

Deze keer vertel ik (Akke) over mijn bezigheden.
Half negen ga ik naar Sint Edward place, daar zijn plus minus twintig kinderen, van vier tot zeven jaar. Zij slapen hier, maar we spelen hier ook in een niet te grote kamer. Twee manden met speelgoed kiepen we dan in het midden van de kamer. Veel LEGO, auto ' s en blokjes enz. enz.. Dit vinden ze geweldig. Om negen uur gaan we naar de playground, daar staan drie tafeltjes met stoeltjes klaar en dan doen we wat educatiefs. Een tafel knutselen, een tafel blokken en puzzels en een tafel met boekjes en dan leren we Engelse woordjes. B.v. Dierennamen, eten en voorwerpen. Dit doen we tot ongeveer half elf. Daarna gaan we weer terug naar onze speelkamer waar we onze handen wassen en lopen naar de eetzaal waar we iets te drinken en te eten krijgen! Nu tijd voor hun rust, even slapen en half twee weer lunchtijd. Om twee uur spelen we buiten, spelletjes met de bal, op de glijbaan. Tussen vier en vijf uur gaan ze douchen, schone kleren aan en om half vijf gaan we naar de kerk. Rond vijf uur dinner. Tijd voor mij om naar mijn appartement te gaan en de kinderen gaan rond zeven uur naar bed. Mijn taak is niet erg moeilijk, veel liefde en aandacht geven gaat vanzelf. Als ze met die prachtige donkerbruine ogen naar mij kijken, dan smelt ik....
Akke Dahmes.

• 15 Februari 2016 - 20:02

Lotte:

Hey Ma,

Wat goed om te horen zeg, leuk verhaal! En de maand is alweer om, wat gaat dat toch snel. Fijn dat je de kindjes die liefde en aandacht kan geven die ze zo nodig hebben en natuurlijk het educatieve is ook erg belangrijk. Wij zijn erg trots op je/jullie dat jullie zo jullie draai hebben gevonden samen en dat jullie dit voor de kindjes kunnen doen. Heel veel succes nog even en de groetjes aan Sabine! Dikke kus Boek, Lot en Gijs

• 15 Februari 2016 - 23:27

Jannie:

Hoi Akke,

Gewelldig! Mooi hoor,dat jullie zo veel kunnen toevoegen aan het leven van de kinders .Liefde is he

• 15 Februari 2016 - 23:31

Jannie:

Mooi verslag,geweldig dat jullie zo veel kunnen toevoegen aan het leven van de kids!Liefde en warmte zijn heel beangrijk Gaan jullie,

• 15 Februari 2016 - 23:35

Jannie Slagter:

Bedankt voor je mooi verslag,Geweldig hoor! groet Jannie

• 16 Februari 2016 - 06:14

Jelmer:

Hi Ma en Sabine,
    Super fijn dat jullie het daar zo leuk hebben. En zoals lotte al zei, wat gaat de tijd snel zeg.
    En wat een leuke foto bij het verslag. Lekker genieten daar en veel liefde geven ;-)
    X Jelmer

• 16 Februari 2016 - 15:30

Lies Kruiper:

Dag Akke en Sabine,
    Wat een prachtige foto !
    Akke zit echt te genieten en volgens mij doet Sabine dat ook.
    Fijjn dat jullie zulke prachtige weken hebben.
    Nog een hele fijne tijd.
    groeten uit Drachten,
    Wim en Lies

• 18 Februari 2016 - 09:38

Carry:

Wat leuk om weer wat over jullie bezigheden in Kasisi te lezen. En wat een leuke, gezellige foto met al die mooie kindertjes.wat fijn dat jullie daar voor hun zijn. Wat doen jullie zo avonds, denk trouwens dat zo'n hele dag best wel intensief is. Groetjes aan. Sabine en kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes Carry

• 21 Februari 2016 - 13:58

Terpstra:

Dag Akke en Sabine bedankt voor het reisverslag en Sabine jou mail.Jullie doen goed werk daar we zijn trots op jullie!!!Hier in Maastricht is het snert weer echt herfst,storm en regen.Vandaag bezoek uit Sneek gehad jullie vele groeten!!!.
    Hierbij nog heel veel succes en de hartelijke groeten een dikke tuut

Aly en Magdalin 21/2.

• 01 Maart 2016 - 17:28

Titia:

Hoi Sabine en Akke.
    Fijn te horen dat jullie het naar je zin hebben en nuttig werk kunnen doen.
    Vandaag al weer 1 maart ,de tijd vliegt. Koud nat en vies weer hier dus wat dat betreft missen jullie niets.
    verder alles ok Liefs Titia

• 02 Maart 2016 - 14:05

E.terpstra@zustersonderdebogen.nl:

Dag Sabine en Akke.

Bedankt voor jullie berichten en die verslagen Jullie maken heel wat mee .Nu de tijd schiet op nog een paar weken.Hopelijk kunnen jullie op een vruchtbare tijd terug zien.Daarna lekker vakantie.
    Hier in Maastricht draait alles gewoon door,volgende week weer bezoek uit Bolsward Draayer en de vrouw komen een dag.Ja ook wij worden niet vergeten!!Wat zullen de kinderen jullie missen verwen ze nog maar goed.
    Hartelijke groeten en dan tot ziens
    Een tuut
    Aly en Magdalino 2maart 2016.